Header Ads

Mesyuarat di Sek Seni Kuching, Sarawak

Pada 21-24 Julai lalu aku ke Sekolah Seni Kuching, Sarawak untuk menghadiri satu mesyuarat berkaitan peperiksaan .

Sekolah Seni Kuching adalah merupakan salah satu daripada dua sekolah seni di Malaysia yang diwujudkan oleh kerajaan Malaysia bagi memberi saluran kepada pelajar yang mempunyai bakat dan potensi di dalam bidang kesenian untuk mendalami bidang kesenian yang mereka minati.

Semasa kedatangan kau ke sana, rakan-rakan jurulatih dan ketua bidang muzik sibuk mengendalikan satu projek besar Jabatan Pelajaran Sarawak iaitu Konsert Syukor Tuan Yang Terutama Negeri Sarawak.

Konsert tersebut menggabungkan guru-guru dan pelajar-pelajar dari seluruh negeri Sarawak. Konsert ini adalah ala-ala Konsert Kementerian Pelajaran Malaysia yang diadakan pada setiap tahun pada peringkat nasional.

Projek yang julung-julung kalinya diadakan ini menurut En. Reduan Taha, Ketua Bidang Seni Muzik dan selaku konduktor konsert adalah merupakan benchmark atau penanda aras yang akan menentukan sama ada konsert ini akan diteruskan pada tahun-tahun akan datang atau hanya akan diadakan setakat tahun ini sahaja sekiranya persembahan tidak berjaya.

Tapi rasanya berdasarkan pengamatan aku semasa mengikuti sesi latihan yang dijalankan di Dewan Undangan Negeri Sarawak pada hari itu, Konsert tersebut akan mencapai kejayaan seperti yang diharapkan.




Apa-apa pun aku sangat berterima kasih di atas layanan yang cukup sempurna semasa berada di sana terutama kepada En Rojali Yusin jurulataih Seni Muzik.

2 ulasan

Tanpa Nama berkata...

Wah...waduhhhh, hebat sangat artikel u, Spark. Respek habis. Ok, link ke blog Sekolah Seni Kuching http://sskuching.blogspot.com

Tolong buat link ya, Spark.

spark berkata...

Terima kasih
ok


style="display:block"
data-ad-format="autorelaxed"
data-ad-client="ca-pub-2706160013264603"
data-ad-slot="4282993893">