Keputusan UPSR 2007

Semalam, Kementerian Pelajaran mengumumkan sebanyak 48,400 atau 9.7 peratus daripada 500,786 calon peperiksaan UPSR tahun ini memperoleh Gred A dalam semua mata pelajaran.

Maka bagi mereka yang telahpun menjalani sesi ujibakat untuk kemasukan ke Sekolah Seni bagi pengambilan 2008 tentu sedang berkira-kira dan tak sabar nak menantikan surat tawaran panggilan ke sekolah tersebut.

Tunggulah.. tak lama lagi keluar...

Memandangkan sekolah keputusan pada tahun ini sungguh menakjubkan menurut kata Menteri Pelajaran Malaysia dan menurut Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia pula penempatan pelajar cemerlang ini tidak dapat dipenuhi semuanya kerana SBP tidak mencukupi untuk menampung semuanya, cuma 6000 tempat sahaja yang boleh ditampung maka bagi mereka yang mendapat keputusan cemerlang dan telah menjalani sesi uji bakat dan temuduga ke sekolah seni.... tunggulah ye.... surat tu....

Sekolah Seni Johor Bahru adalah merupakan salah satu sekolah yang berstatus Sekolah Berasrama Penuh (SBP) di mana perjalanan dan pengurusannya adalah dibawah Jabatan Pendidikan Jasmani dan Sukan Kementerian Pelajaran Malaysia.

8 Responses to "Keputusan UPSR 2007"

MooNelly berkata...

Wah mesti ade yang terer-terer masuk sini..heheheh kak moon harap korang tak nakal-nakal cam kitowang heheheh.. okey nanti kalo yang dapat masuk ke sekolah seni ni..jangan lupe kat akak moon.. hehehehe...

SSJB.JOHOR berkata...

Korang jangan nak ngada2 buli tau... Tak pasal-paasal kena buang sekolah.
Ini sekolah Asrama Penuh ingat

nazza berkata...

askummm.....kpd bebudak thn depan leklok tau!barulah senior syg!!pade bebudak yg dah lama,aku rindu korang!!

mohd abid ismail berkata...

saya mohd aBId ismail(abidismail54@yahoo.com)dari melaka..mengucapkan taniah kepada sekolah seni malaysia kerana dapat menjayakan persembahan produksi pada 23 mei.saya berasa amat puas hati dan terhibur semasa menonton persembahan tersebut..taniah kepada guru yang terlibat..harap dapat teruskan hingga mencapai tahap dunia..sekian,terima kasih....

pochong berkata...

yo!!whatssup bro..wow!produksi dah pon abis..best nyer!!boleh tahan persembahan tu.tapi mase kelas zamrud ade slack r..pemain gambus die dah mcm..........hancur!!erm..kpd bdk2 lebah,aku ucap tahniah sebab dah bnyak buat show..untuk pengetahuan korang aku nak kuar lebah naik cuti ni..sowie!!takpe la..kan kowang ade bassist lagi.ok r tu..hehe..k.chow!!

pochong berkata...

ello!!ape khabo sume??..erm..disini saye nak gitau jgnlah buat gosip pasal saye ngan anak artis tu..saye takde pape ngan die..itu yg benar..jagalah mulut tu ckit..lagi 1,kpd dak2 form 1 jgn la kuang ajar sgt ngan abg2 kowang..hormat ckit ea..k.bye.
sowie terpakse ckp bende2 tu sume..chow!!(bassist lebah)

rina berkata...

betul ape yang k.moon dgn k.naza korang ckp..he3..tp korang sume nie baik2kn..hu2..

rina berkata...

ape citer skunk nie..?