Header Ads

Lawatan pegawai BSSK untuk Pemeriksaan Aset SSJ

Pegawai-pegawai dari Bahagian Sukan Seni dan Ko kurikulum iaitu nama baru bagi Jabatan Pendidikan Jasmani dan Sukan telah membuat pemeriksaan aset alih kerajaan selama dua hari (17 - 18 Julai 2008)

Rombongan diketuai oleh En. Naeman Bestow bin Mohd Mokhtar iaitu Penolong Pengarah Tadbiran dan Kewangan.

Antara tempat pertama yang dituju ialah studio muzik. Pemeriksaan tersebut dilakukan oleh Cik Juhara. Pemeriksaan aset ini adalah merupakan salah satu daripada prosedur yang perlu dilakukan dari masa ke semasa mengikut Tatacara Pengurusan Aset Alih Kerajaan Pekeliling Perbendaharaan Bil.5 Tahun 2007.

Aku telah membuat satu program perisian database mengenai semua aset alat muzik SSJB ini menggunakan Microsoft Access 2007. Semuanya telah di"computerized" untuk membuat semakan, labeling, tagging, cetak borang-borang.

So tak ada masalah untuk mendapatkan maklumat berkenaan aset seni muzik. Lengkap mengikut Tatacara Pengurusan Aset Alih Kerajaan tersebut.

Kalau sekarang ni ada perisian Emis, SAP tapi kalau ada perisian yang dibekalkan kepada sekolah untuk pengurusan aset alih ni kan senang. Entah-entah KPM ada persiain ni kot?

Pakar-pakar IT kat KPM tu ramai tolong lah share ok.

Tiada ulasan


style="display:block"
data-ad-format="autorelaxed"
data-ad-client="ca-pub-2706160013264603"
data-ad-slot="4282993893">