Header Ads

Ujibakat Pelajar Ambilan 2009 Sekolah Seni

Hari ini Mesyuarat pembinaan item telah dijalankan.

Mesyuarat ini adalah bertujuan untuk membentuk item yang akan diguna pakai bagi sesi uji bakat pengambilan pelajar Sekolah Seni Malaysia Johor Bahru yang akan berlangsung di seluruh negara mulai 22 - 26 September 2008.

Bagi penilaian muzik kepada mereka yang berminat perlulah membawa peralatan muzik sendiri dan juga minus one untuk nyanyian vokal.

Pihak urusetia akan menyediakan peralatan muzik seperti kibod dan perkusi ringan dan CD player.

Kepada mereka yang berminat dalam bidang muzik perlulah mengetahui serba sedikit tentang perkembangan muzik semasa dan ujian teori muzik akan dijalankan sebelum temuduga bersama panel dijalankan.

Bagi setiap bidang secara umumnya di antara aspek yang ditekankan adalah personaliti, kebolehan memberi pendapat, tahap kemahiran dalam bidang yang diuji, sijil-sijil penglibatan dalam bidang kesenian.

Kalau tarian pula mesti boleh menari pelbagai tarian yang akan diperdengarkan muziknya dan juga pelbagai ragam tarian tempatan.

Kalau teater biasalah kena berlakon dalam pelbagai situasi.

Bagi Visual pula antara yang dinilai ialah melukis on the spot, gitulah tak berapa ingat tapi yang pentingnya mesti bawa peralatan melukis dan juga hasil kerja seni visual yang disahkan oleh pihak sekolah dalam bentuk folio.

Akhir sekali jumlah permohonan yang adalah berjumlah kira-kira 1400 orang dan hanya 125 orang sahaja pelajar yang akan terpilih.

50 - Sek Seni Johor Bahru
75 - Sek Seni Kuching

Oleh itu kepada mereka yang akan menjalani Ujibakat tersebut diharapkan benar-benar membuat persiapan yang rapi.

Tiada ulasan


style="display:block"
data-ad-format="autorelaxed"
data-ad-client="ca-pub-2706160013264603"
data-ad-slot="4282993893">