Nurkidz

Tuesday, May 17, 2011

Permohonan Murid ke Sekolah Seni Malaysia Sesi 2012

Kepada mereka yang berminat.

Dimaklumkan bahawa permohonan masuk ke Tingkatan 1 (Satu) Sekolah Seni Malaysia sesi 2012  adalah melalui sistem online eSSeM yang akan bermula pada 9 Mei 2011 hingga 27 Jun 2011. 

Permohonan terbuka bagi murid-murid Tahun 6 Sesi 2011 sahaja.


 
Syarat Kemasukan
1. Warganegara Malaysia
2. Berbakat dan berpotensi dalam mana-mana bidang kesenian berikut:
(seni visual/seni tari/seni muzik/seni teater)
3. Lulus Uji Bakat
4. Memperoleh keputusan dengan minimum 3B atau setara dalam Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun 2011
Maklumat Am
1. Permohonan hendaklah dihantar selewat-lewatnya 27 Jun 2011
2. Hanya calon yang layak sahaja akan dipanggil ke sesi uji bakat


Sila layari Laman Web KPM, http://apps.moe.gov.my/essem/permohonan/ untuk mengisi borang tersebut. 

http://apps.moe.gov.my/essem/permohonan/
 

26 comments:

MamaZi said...

SAYA TELAH MENCUBA BEBERAPA KALI TETAPI DI BAHAGIAN MAKLUMAT KELUARGA APABILA DIISI TIDAK BOLEH DITERUSKAN. MASALAH BAHAGIAN TERSEBUT TELAH DIBERITAHU KEPADA BHGN PERMOHNAN KPM-SSEM TETAPI MASIH BELUM DIPERBAIKI. HARAP2 MASALAH BAHAGIAN TERSEBUT DAPAR DIPERBAIKI SEGERA SEBELUM TARIKH TUTUP PERMOHONAN.

sayangEzyana said...

mamaZi...sy pun mengalami mslh yg sama ttpi akhirnya bjaya diselesaikan...dh pun merujuk bhgn kpm-ssem..pn yati tlh mbantu sy menyelesaikannya..
u guna internet explorer jgn guna mozila firefox atau google chrome..mcm sy status ank tinggal dgn ibu..so maklumat bapa tk perlu isi...

MamaZi said...

tq, ezyana..... info ini,.

carolyne_faye said...

sy hrp sy dipanggil utk uji bakat. sebab sy tau sy ada bakat. tolong lh panggil sy bila uji bakat,,tu hrpan sy,,sy mau cpai cita2 sy ingin enjadi penyanyi dan penari yg terbaik,,tolong lh sy..
berilah sy kesempatan ini utk menguji bakat sy..

carolyne_faye said...

panggil lah sy utk diuji bakat.. tu peluang sy satu2nya..
sy x mau lepas kn peluang ni

Naya Nae said...

Hai, saya sebenanya sudah lama berminat untuk memasuki sekolah seni ini sejak berada di tahun 6, tapi saya kini berada di tingkatan 3 dan ingin memohon untuk memasuki sekolah ini bagi 2012 apabila saya tingkatan 4. adakah saya akan diterima?

fara pnye story m0ry said...

boleh tak kalau nak masok masa form 2 sebab saya berminat & berbakat dalam bidang nyanyian.

SPARK said...

Maaf pengambilan hanya untuk pelajar tahun 6 sahaja setakat ini.

hazriharon said...

Saya mempunyai anak didarjah 6 pada tahun ini(2012). Utk ambilan tahun 2013 bilakah permohonan akan dibuka. unt makluman anak saya mempunyai sijil ABRSM(violin) gread 3

g8k_charming said...

saya merupakan pelajar tingkatan 3 tahun 2012 .. adakah permohonan ini terbuka untuk saya ?.. kerana setakat ini apa yang saya dapat lihat kesemua permohonan hanya terbuka kepada pelajar tahun 6 ,mengapa? seperti di setiap sekolah akan ada tingkatn 1-5, dan dari mana pihak sekolah akan mengambil mereka ini? atau adakah sekolah itu hanya menempatkan pelajar tingkatan satu sebagai pengasasnya?

g8k_charming said...

saya merupakan pelajar tingkatan 3 tahun 2012 .. adakah permohonan ini terbuka untuk saya ?.. kerana setakat ini apa yang saya dapat lihat kesemua permohonan hanya terbuka kepada pelajar tahun 6 ,mengapa? seperti di setiap sekolah akan ada tingkatn 1-5, dan dari mana pihak sekolah akan mengambil mereka ini? atau adakah sekolah itu hanya menempatkan pelajar tingkatan satu sebagai pengasasnya?

SPARK said...

Setakat ni macam tu la....hanya utk kemasukan ke tingkatan satu sahaja.

Maisarah said...

Apakah requirement diperlukan untuk memasuki sekolah ini?Ada sebarang pautan untuk ke borang permohonan online?

Raja Hannah said...

assalamualaikum. . saya nak tanya syarat2 nak masuk skolah ni mesti lulus uji bakat . . uji bakat apa?

Raja Hannah said...

salam. . saya nak tanya syarat2 nak masuk skolah ni mesti lulus ujibakat . . uji bakat jenis ape?

Sayang Eizyana said...

Raja Hannah...

ujibakat basa pada apa permohonan anak2...jika bidang tari akan diuji dlm bidang tari...means kena menari..diberi beberapa lagu so bdk kena menari berdasarkan lagu..

jika wisual...dorg tgok hasil lukisan..tp tk pasti lak if diminta melukis on the spot..

biasanya jika dipanggil utk ujibakat mereka akn maklumkan perkara apa yg perlu dibawa mengikut bidang masing2

Raja Hannah said...
This comment has been removed by the author.
Raja Hannah said...

saya pilih seni visual . . . mesti lukis depan diaorang ker???

Raja Hannah said...

saya pilih seni visual . . . mesti lukis depan diaorang ker??? sila jawab secepat yg mungkin terima kasih . .

nurin mazlina said...

BOLEH KE KALAU DAH TINGKATAN 4 ATAU 5 MASUK SEKOLAH TUH ?? SAJE TANYE ,

SPARK said...

Maaf pengambilan hanya untuk pelajar tahun 6 sahaja setakat ini.

Isfarahin Isya said...

Bila pendaftaran untuk tingkatan 1 2013?

SPARK said...

Tentulah Januari 2013....

adila said...

saya teringin sngt, masuk seni visual tpi.. dh form 3 mesti tk boleh masuk hm :) tk pa lah

parimitaa said...

Hai, saya sebenanya sudah lama berminat untuk memasuki sekolah seni ini sejak berada di tahun 6, tapi saya kini berada di tingkatan 1 dan ingin memohon untuk memasuki sekolah ini bagi 2012 apabila saya tingkatan 2. adakah saya akan diterima?

parimitaa said...

Hai, saya sebenanya sudah lama berminat untuk memasuki sekolah seni ini sejak berada di tahun 6, tapi saya kini berada di tingkatan 1 dan ingin memohon untuk memasuki sekolah ini bagi 2012 apabila saya tingkatan 2. adakah saya akan diterima?