Header Ads

SYARAT KEMASUKAN SEKOLAH SENI KPM

SYARAT KEMASUKAN SEKOLAH SENI KPM
PANDUAN DAN SYARAT KEMASUKAN TINGKATAN SATU ( 1 )

SYARAT KEMASUKAN

Kemasukan murid adalah berdasarkan syarat-syarat di bawah ;
• Warganegara Malaysia; dan
• Berbakat dan potensi dalam bidang kesenian ( seni visual, seni tari, seni Muzik, seni teater ); dan
• Lulus ujian bakat ; dan
• Lulus semua mata pelajaran dengan minimum 3B dalam Ujian Penilaian Sekolah Rendah 2009

Kaedah Pengambilan :

Kemasukan ke sekolah seni boleh di pertimbangkan melalui dua ( 2 ) saluran permohonan iaitu :

Saluran Pertama :
- Permohonan melalui Jabatan Pendidikan Negeri.

Saluran Kedua :
Permohonan terus kepada KPM melalui :
• Permohonan ibu bapa;
• Cadangan oleh badan kesenian negeri atau kebangsaan.


Borang Permohonan Sekolah Seni KPM 2010 - Sila klik untuk muat turun borang permohonan

sumber : PPD Johor Bahru

7 ulasan

gee berkata...

Bolehkah anak saya memasuki SSejb dalan seni tarian selepas PMR? Anak saya lelaki sgt berminat mempelajari seni tarian tradisional dan telah mewakili sekolah dan daerah dalam pertandingan tarian negeri selangor.Pd thn lepas telah mewakili sekolah2 ngri Swelangor semperna karnival tarian di JB.Saya seorg guru seni visual yg tlh mengajar 22 tahun.

Unknown berkata...

tingkatan 2,3,4,5 tak boleh mohon ke?

Unknown berkata...

Saya ialah budak tingkatan 1 dan saya berminat dalam bidang kesenian muzik.Saya pernah masuk pertandingan sampai ke peringkat negeri.Tetapi bolehkah pelajar tingkatan satu 2018 dari sekolah lain memohon SSM untuk tahun depan? (2019)

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

Anak yang masuk tingkatan 2 tahun 2019 x bole apply ke..

Tanpa Nama berkata...

anak saya tingkatan 2 tahun 2019...bolehkan masuk ke sekolah seni

Unknown berkata...

SAYA MURID TINKATAN 3 2021 ....MEMANG TAK DE PT3...BOLE KEE KALAU SAYE NAK MOHON
SAYA MEMANG TAK DE CHOICE LAIN SAYA MINAT MUZIK ,THEATER DRAMA DAN TARIAN....SAYA TAK NAK ADE DARK FUTURE...BOLEH KE KALAU SAYA NAK MOHON SEKOLAH NII...


style="display:block"
data-ad-format="autorelaxed"
data-ad-client="ca-pub-2706160013264603"
data-ad-slot="4282993893">